Osaamistavoitteet:
Digitaalisen palvelutuotannon diplomi-insinööri osaa:
1. Kehittää ja johtaa vastuullisesti organisaatioiden prosesseja, toimintoja ja ihmisiä palveluliiketoiminnan toimintaympäristöissä
2. Arvioida ja tulkita teollisten palveluiden sekä sosiaali- ja terveyspalveluiden tuotannon ja niihin liittyvien teknologioiden (erityisesti digitaaliset teknologiat) toimintalogiikoita ja kestävyysvaikutuksia
3. Analysoida palvelusysteemin ja yrityksen toimintojen kehittämismahdollisuuksia, -haasteita, -tarpeita ja -vaihtoehtoja sekä arvioida näiden vaikutuksia yrityksen menestykseen ja asemaan yritysverkostoissa
4. Mallintaa ja analysoida liiketoimintaprosesseja, -malleja ja -verkostoja sekä luoda analyyseihin perustuen uusia kestäviä johtamis-, prosessi- ja palveluratkaisuja ja toimenpidesuosituksia
5. Suunnitella ja kehittää palveluliiketoimintaa ja -kokonaisuuksia sekä palveluiden tuottamisen, hankinnan, digitaalisten teknologioiden soveltamisen, kestävyystavoitteiden että asiakastarpeiden näkökulmista
6. Tunnistaa, yhdistää, analysoida ja kriittisesti tulkita teollisten palveluiden sekä sosiaali- ja terveyspalveluiden tuotantoon, kuluttamiseen ja kustannusvaikuttavuuteen liittyvää päätöksentekoinformaatiota
7. Rakentaa malleja ja mittaristoja elinkaarikustannusten, kannattavuuden ja suorituskyvyn analysointiin
8. Soveltaa käytäntöön liiketoiminta- ja data-analytiikan, kustannusjohtamisen, teknologia- ja innovaatiojohtamisen ja palvelumuotoilun menetelmiä organisaatiorajat ylittävässä osallistavassa kehittämistoiminnassa ja yhteistyöverkostoissa
9. Toimia ja viestiä erilaisissa vuorovaikutustilanteissa, kehittämistiimeissä ja työympäristöissä yrittäjämäisesti ottaen itsenäisesti ja aktiivisesti vastuuta liiketoiminnan kehittämisestä ja johtamisesta
10. Soveltaa ja hyödyntää itsenäisesti uutta tietoa elinikäisessä oppimisessa